Collaboration oplossingen voor Delta Lloyd

Heuvelman is sinds 2015 trots audiovisueel partner van Delta Lloyd. Daarbij is onze organisatie verantwoordelijk voor het service en onderhoud van de audiovisuele middelen, het inrichten van nieuwe ruimtes en de ondersteuning van evenementen. Heuvelman denkt graag mee met haar partners en daarbij staan klantspecifieke innovaties, besparingen en adviezen centraal. Op basis daarvan introduceerde Heuvelman onlangs, in nauw overleg, collaboration oplossingen voor de organisatie.

Collaboration schermen

Tijdens een grootschalige verbouwing van de begane grond bij Delta Lloyd Amsterdam is een vergadercentrum inclusief flexplekken gerealiseerd. Een belangrijk onderdeel in dit centrum was de innovatieve ruimte die de interne samenwerking moest gaan verbeteren. Middels beursbezoeken met medewerkers van Delta Lloyd, testopstellingen en demonstraties bij leveranciers werd de inrichting van deze ruimte zo efficiënt mogelijk ontworpen. Een van de audiovisuele middelen die werd ingezet als collaboration oplossing was de Sharp BigPad. Deze vergemakkelijkt de samenwerking binnen de ruimte, maar ook met medewerkers van andere vestigingen.

Web-meetings

Door de opkomst van het nieuwe werken is het aantal werkplekken op kantoor ten opzichte van het aantal medewerkers naar beneden bijgesteld. Toch zijn er gedurende de werkweek nog steeds pieken waarop het aantal vergaderruimtes en werkplekken ontoereikend is voor het aantal aanwezigen. Om dit probleem te verhelpen werd er gestart met een proef rondom Skype for Business. Dit beviel de organisatie zo goed dat voor kantoren schermen zijn besteld die gekoppeld kunnen worden met medewerkers die van buiten de vestigingen willen deelnemen. Hierdoor kunnen collega’s toch samenwerken op de momenten dat zij dat willen. Daarmee wordt een hoop reistijd en zoeken naar beschikbare ruimtes bespaard, waardoor de medewerkers effectiever kunnen samenwerken. Tegelijkertijd is de druk op vergaderruimtes en werkplekken afgenomen.

Draadloos presenteren

Naast het inzetten van schermen die de samenwerking tussen medewerkers verbeteren, werd tijdens de verbouwing van de Arnhemse vestiging ook het draadloos presenteren geïntroduceerd. Hierdoor is het mogelijk om ieder device (laptop, smartphone of tablet) eenvoudig te koppelen aan de aanwezige schermen of projectoren. Inmiddels wordt niet alleen in Arnhem, maar ook in andere verschillende vestigingen van Delta Lloyd veelvuldig gebruik gemaakt van draadloos presenteren.

Terug naar het overzicht.